Vabljeni na individualna svetovanja za ustvarjalce KKI

Ilustracija @AsjaTrost

V okviru projekta KKI: Podpore za razvoj ni nikoli dovolj, ki ga v društvu Asociacija izvajamo v koprodukciji s Centrom za kreativnost, vas vabimo, da se prijavite na individualna svetovanja, na katerih boste z našimi strokovnjaki in strokovnjakinjami lahko naslovili vaše specifične izzive na področjih, kot so davki in računovodstvo, razvoj blagovne znamke, poslovno načrtovanje, povezovanje z gospodarstvom in številnih drugih.

Prijave preko spletnega obrazca zbiramo do vključno 29. maja 2022, pri čemer bodo prednostno obravnavane prijave udeležencev in udeleženk, ki so se predhodno izobraževali na delavnicah za specifično področje, katerih specifični izzivi bodo jasno artikulirani, upoštevali pa bomo tudi rok prispetja prijave.

Preberite več

Ne pozabimo na stiske ruskih umetnikov in umetnic

V Asociaciji, mreži samostojnih ustvarjalcev in nevladnih organizacij v kulturi, zaskrbljeni opazujemo ter ostro nasprotujemo vojni agresiji, ki jo nad prebivalci in prebivalkami samostojne države Ukrajine izvaja Rusija. 

Zaradi ideološko političnih vojaških manevrov ruskih oblasti so se prebivalci Ukrajine znašli v grozovitem, nehumanem položaju. Finančne in politične sankcije, ki jih v odziv na rusko agresijo uvajajo članice zveze NATO, se iz dneva v dan zaostrujejo. Število smrtnih žrtev iz dneva v dan narašča, številni prebivalci in prebivalke so bili primorani zapustiti svoje domove in dneve preživljajo v izraziti negotovosti. 

Preberite več

DOGODEK: Soočenje na temo kulture in umetnosti

Ker je vprašanje kulture med volilno kampanjo pogosto premalo vidno in slišano, smo se kulturnice in kulturniki odločili, da predstavnice in predstavnike političnih strank po štirih letih spet povabimo na posebno soočenje na temo kulture in umetnosti.

Potekalo bo v ponedeljek, 11. aprila ob 13.00 v Katedrali Kina Šiška v Ljubljani. Soočenje bo medijsko podprto in bo potekalo v živo tudi na medmrežju.

Preberite več

Prispevke lahko vsi samozaposleni v kulturi tudi letos izvzemate

Državni zbor je nedavno sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini (ZDoh-2z), ki je stopil v veljavo z 22. 3. 2022. Za samozaposlene v kulturi, še posebej tiste, ki jim prispevke za socialno varnost plačuje država iz proračuna za kulturo ter so normiranci, je relevanten 5. člen zakona, ki pravi.

V 56. členu se za drugim odstavkom doda nov, tretji odstavek, ki se glasi:
»(3) Obvezni prispevki za socialno varnost, ki se nanašajo na socialno zavarovanje zavezanca po tem poglavju, ki jih za zavezanca v skladu s posebnimi predpisi plačuje Slovenija ali samoupravna lokalna skupnost, se ne štejejo za prihodek in se ne priznajo kot odhodek zavezanca po tem poglavju zakona.«

Preberite več

Delavnica: Strateško planiranje ciljev za kreativce in freelancerje (Plan Like a Pro)

Društvo Asociacija v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje vabi na delavnico Strateško planiranje ciljev za kreativce in freelancerje (Plan Like a Pro).

Strateško razmišljanje ni del šolskega kurikula. Verjetno ste o njem le kaj ujeli na fakulteti, še bolj pa, da danes uporabljate svoje definicije, kaj je strateško. Kaj vse zaobjema pojem strateško načrtovanje, bo za marsikoga torej še bolj abstraktno vprašanje in hkrati, zakaj bi v okviru svoje dejavnosti sploh karkoli načrtovali, če ne vemo niti, kaj nas čaka jutri?

Preberite več

Asociacija o položaju kulturnih delavk ob mednarodnem dnevu žena

Društvo Asociacija se je na povabilo Inštituta 8. marec udeležilo v torek, 8. 3. 2022, javne razprave z naslovom Rože in plačilo. 

Izhodiščna točka pogovora je bila, v januarju preteklega leta, sprejeta resolucija o strategiji EU za enakost spolov, ki se zavzema za izboljšanje delovnih pogojev in boljše priložnosti ženskam in dekletom, da študirajo in delajo na področjih, kjer prevladujejo moški, ter za izboljšanje plačnih in delovnih pogojev v sektorjih, kjer pretežno delujejo ženske.

Preberite več

Delavnica: Kako ustvariti relevantno in karizmatično blagovno znamko v času socialnih medijev?

Društvo Asociacija v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje vabi na delavnico Kako ustvariti relevantno in karizmatično blagovno znamko v času socialnih medijev?

Vedno več ljudi odloča za samostojno podjetniško pot, bodisi sami ali s kolegi. To zahteva, da ljudje morajo sami opravljati vse več disciplin, od knjigovodenja do komuniciranja na socialnih omrežjih.

Preberite več

Ko si v roke sežeta kultura in poslovni svet

Društvo Asociacija je v torek, 22. februarja, v sodelovanju z Mrežo za družbeno odgovornost Slovenije (MDOS) pripravilo dogodek Povezovanje gospodarstva in kulture. Dogodka so se udeležili predstavniki različnih podjetij, nevladnih organizacij in posamezniki, ki delujejo v kulturi ter so predstavili ali pa se seznanili s cilji, učinki in vrsto kakovostnih praks povezovanja med gospodarstvom in kulturo.

Pomen povezovanja kulture in gospodarstva je danes že dodobra evidentiran, potreba po izrazitem razvoju tovrstnega medsektorskega povezovanja pa je bila v preteklih letih vključena tudi v vrsto temeljnih strateških dokumentov. Svet Evropske unije je npr. leta 2015 sprejel sklep o povezovanju kulturnih in ustvarjalnih sektorjev z drugimi, da bi spodbudil inovacije, ekonomsko vzdržnost in socialno vključevanje ter z njim komisijo ter države EU pozval, naj spodbudijo in okrepijo zavedanje o pozitivnih učinkih, dobrih praksah in izkušnjah, ki ga ima medsektorsko povezovanje. Svet EU je mdr. izpostavil dolgoročno pozitivne učinke, ki jih ima vključevanje kulturnih dobrin v poslovnih okoljih na odnose s strankami, zadovoljstvo zaposlenih in boljšo organizacijsko učinkovitost zasebnega in javnega sektorja.

Preberite več