Asociacija proti znižanju sredstev za nevladnike tudi v državnem zboru

Foto @ RTVSlo

V odziv na napovedano skorajšnjo razpolovitev sredstev za programe in projekte nevladnega sektorja v kulturi je parlamentarni odbor za kulturo sklical 43. nujno sejo, na kateri so iskali podlage in obrazložitve za predloge sprememb Proračuna Republike Slovenije za leti 2022 in 2023. Seje se je v imenu društva Asociacija udeležil strokovni vodja Tadej Meserko.

Kot je v uvodni besedi poudarila sekretarka MK Ignacija Fridl Jarc, se, gledano celokupno, proračun Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, povečuje. Sprva pa ni komentirala dejstva, ki izrazito zbode v oči, in sicer da v primerjavi s prvotno sprejetim proračunom prihaja do velikih sprememb na postavki »(3340) 3340-18-0012 Spodbujanje kulturne ustvarjalnosti«, iz katere se črpajo sredstva za programe, večletne projekte ter projekte, ki jih izvajajo nevladne organizacije, samozaposleni v kulturi in mestoma tudi fizične osebe. Natančneje se postavka iz prvotno sprejetih 6.446.728 evrov s predlogom rebalansa za leto 2022 zmanjšuje na 3.633.399 evrov.

Preberite več

Odločno proti vladni nameri uničenja NVO v kulturi

Nedavno je bil v zakonodajno proceduro vložen rebalans proračuna za leto 2022, ki za kulturo v splošnem sicer ohranja zadovoljivo višino sredstev, a hkrati na področju močno znižuje sredstva za nevladni sektor.

Vlada in Ministrstvo za kulturo RS predlagata, da se sredstva za NVO v kulturi, ki so predvsem na postavki »(3340) 3340-18-0012 Spodbujanje kulturne ustvarjalnosti«, z rebalansom zniža iz dobrih šestih milijonov na zgolj tri milijone in pol, kar je za sektor povsem uničujoča napoved.

Preberite več

NPK 2021 – 2028 potreben številnih dopolnil

Na področju kulture smo kljub zakonski obvezi že več let brez ustreznega nacionalnega strateškega dokumenta, kar pomeni, da že vrsto let kulturne politike sprejemamo brez ustrezne podlage. Nedavno smo naposled le dobili osnutek Nacionalnega programa za kulturo 2021 – 2028, ki žal vsebuje številne problematične točke.

Posebno zaskrbi dejstvo, ki se je ob predlogu ponovno potrdilo, in sicer, da je zakonska podlaga za oblikovanje NPK slaba, saj je po ZUJIK NPK, ki se ga sprejema v Državnem zboru, zelo splošen dokument z zgolj okvirnimi usmeritvami, akcijski načrt, ki kulture politike konkretizira in ki šele sledi, pa potrjuje zgolj Vlada, kar tudi po zadnjih izkušnjah pomeni, da je možno zelo rokohitrsko sprejeti kopico slabih ukrepov.

Preberite več

Dialog z MOL tudi v 2021

V društvu Asociacija znotraj dialoške skupine nadaljujemo kontinuiran dialog z Mestno občino Ljubljana. V letošnjem letu smo se sestali večkrat, razprava pa je bila vezana predvsem na proračun za NVO v kulturi, vzpostavljajoči se Centra Rog, zapuščini EPK, kulturno strategijo LUR in druge teme.

Pri vseh temah se zavedamo trenutnega okvira, v katerem se nahajamo, skupina pa je skozi konstruktivno kritiko vselej usmerjena k iskanju rešitev.

Preberite več

Programski razpis MK na številnih točkah neustrezen

Foto arhiv @ RAVNIKARGALLERYSPACE

V društvu Asociacija smo se odzvali na Javni razpis za izbor javnih kulturnih programov na področju umetnosti, ki jih bo v letih 2022–2025 sofinancirala Republika Slovenija iz proračuna, namenjenega za kulturo. Slednji ob povišanju sredstev in nekaterih ustreznih rešitvah razkriva vrsto težav.  

Če je ministrstvo v programskem razpisu vsaj na papirju izpolnilo napovedi o povišanih sredstvih, ki se mdr. odražajo na ravni višine celokupno zagotovljenih sredstev za sofinancirane javne programe na področju umetnosti, predvsem na izbranih področjih – med njimi na glasbenem, kjer ministrstvo možno število sofinanciranih programov vrača na tisto iz leta 2014, ter v povsem novem, devetem morebitnem prejemniku sofinanciranja na področju vizualnih umetnosti – se v društvu Asociacija vse bolj upravičeno sprašujemo, v kolikšni meri gre za slamnato povišanje.

Preberite več