Obveznosti, možnosti in priložnosti za ustvarjalce

V okviru razpisa Centra za kreativnost je Asociacija prijavila projekt „Obveznosti, možnosti in priložnosti za ustvarjalce“, ki smo ga zasnovali kot serijo devetih delavnic ter najpogostejših vprašanj in odgovorov glede aktualnih ukrepov vlade za omilitev posledic epidemije COVID-19.

Namen projekta je ustvarjalke in ustvarjalce opolnomočiti z znanjem na administrativnem nivoju, poleg tega pa smo zasnovali tudi nekatere vsebine s posebnim poudarkom na potencialu razširitve spektra priložnosti ozirom krepitve znanj za prodor na trgu. Upoštevajoč aktualne razmere zavoljo epidemije smo projekt prilagodili na način priprave odgovorov na najpogostejša vprašanja, ki jih bomo do konca maja dopolnjevali še z redno tedensko video posvetovalnico. Odgovori na pogosta vprašanja bodo objavljeni na spletni strani Asociacije in jih bomo sproti dopolnjevali. Odgovore bomo iskali s pomočjo pravnega strokovnjaka in seveda z uradnimi pojasnili institucij.

Preberite več

DobraVaga x Asociacija: Kako je z izvajanjem Uredbe o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi

Društvo Asociacija in DobraVaga ponovno združujeta moči in vas vabita na izobraževanje in pogovor o izvajanju Uredbe o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi. Na podlagi Zakona o dopolnitvi Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK-H) je bila 17. junija letos sprejeta Uredba o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi. Ta je določila višino urnih postavk ter primerljivost poklicev danes samostojnih delavcev ter drugih prekarnih delavcev v kulturi pri delu za javne zavode na področju kulture.

15. 12. 2025 ob 16.00 v galeriji DobraVaga

Uredba v današnji celoti velja od 26. avgusta 2025 do 31. decembra 2025, ko naj bi Ministrstvo za kulturo izdalo novo, posodobljeno odredbo. V prvem delu srečanja, ki ga bo moderiral Benjamin Jeram, vam bomo s predstavniki sindikata ZASUK in odločevalci pojasnili, kaj je njen namen, kaj ureja ter kako se jo ustrezno interpretira in uporablja, v drugem pa skozi pogovor preiskali, kje in zakaj nastajajo največje težave, kako se zakonske spremembe odražajo v vsakdanjem delu kulturnih delavk in delavcev vseh nivojev in stebrov, ter kakšno podporo in usmeritve potrebujejo tako samozaposleni kot javni zavodi, da bi se zakonske spremembe uspešno uveljavile.

Preberite več

SERVIS: Uvedba drsnega cenzusa

Foto: Nada Žgank

Od 22. oktobra 2025 je v uporabi Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK-I), ki je poleg številnih novosti prinesel tudi uvedbo tako imenovanega drsnega cenzusa. Po novem sistemu bo samostojnemu delavcu v kulturi omogočeno uveljavljanje pravice do plačila prispevkov za socialno varnost tudi ob preseganju dohodkovnega cenzusa za največ 30 odstotkov. V nadaljevanju pojasnjujemo vse ključne spremembe, povezane z dohodkovnim cenzusom za samostojne delavce in delavke v kulturi.

Preberite več

Razpisne priložnosti (november 2025)

Za vas vsak mesec izberemo nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture za samozaposlene v kulturi ter druge delavce in delavke na tem področju. 

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate nekaj domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

Asociacija zbira izkušnje samozaposlenih z izvajanjem Uredbe o minimalnem plačilu

Na podlagi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK-I), ki je v 82.c členu določil minimalno plačilo za samozaposlene v kulturi in druge delavce, ki delo opravljajo za javne zavode s področja kulture, je bila sprejeta Uredba o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi. Uredba določa višino urnih postavk ter primerljivost poklicev, njene določbe pa veljajo od 26. avgusta 2025 do 31. decembra 2025, ko bo Ministrstvo za kulturo izdalo novo Odredbo, usklajeno s plačami javnih uslužbencev.

ANKETA ZA SAMOZAPOSLENE

V Društvu Asociacija nas zanima, kako se nova ureditev uresničuje v praksi – ali so samozaposleni z njo seznanjeni, kje prihaja do težav in kako se zakonske novosti odražajo v vsakdanjem delu kulturnih delavk in delavcev. Zato smo pripravili anonimno anketo, s katero želimo zbrati konkretne izkušnje s terena.

Preberite več

Delavnica: Kako do statusa samostojnega delavca / samozaposlenega v kulturi?

Foto: DobraVaga

Asociacija v sodelovanju z DobraVago 19. 11. in 20. 11. ob 16.00–19.00 v galeriji DobraVaga ponovno pripravlja delavnico, namenjeno vsem, ki se prvič vpisujejo v register samozaposlenih v kulturi. Udeleženci bodo spoznali ključne korake pri pridobitvi in upravljanju s statusom, posebej pa se bodo posvetili tudi novostim, ki jih prinašajo aktualne spremembe Zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK).

Delavnica bo praktično naravnana in bo udeležencem ponudila odgovore na najpogostejša vprašanja, s katerimi se soočajo ustvarjalci na začetku svoje poklicne poti.

Preberite več

Razpis za razvoj in izvedbo projektov na področju kulture in zdravja v Sloveniji 2026

Z velikim veseljem v Asociaciji objavljamo drugega v vrsti štirih nacionalnih razpisov za razvoj in izvedbo projektov na področju kulture in zdravja! Z razpisom bomo ponovno podprli razvoj in izvedbo umetniških ali kulturnih projektov, katerih cilj je izboljšati zdravje in dobro počutje posameznikov ali skupnosti in izkazujejo zavedanje pomena interdisciplinarnega sodelovanja in delovanja na področjih zdravstva, sociale, oskrbe in/ali izobraževanja ter potencial za razvoj trajnejših praks.

BESEDILO RAZPISA IN PRIJAVA (ROK ZA PRIJAVO JE 18. 12. 2025)

Upravičeni prijavitelji so poklicne_i umetnice_ki ali umetniški kolektivi z izkazanimi referencami na svojem umetniškem področju, ki delujejo v Sloveniji in se ne glede na starost želijo na novo ali dodatno vzpostaviti na presečnem področju umetnosti oz. kulture in zdravstva, sociale, oskrbe in/ali izobraževanja. 7. 11. bomo ob 10:00 organizirali tudi informativni dogodek o razpisu, na katerem bomo na kratko predstavili sam razpis, nato pa prostor odprli za vaša morebitna vprašanja.

Preberite več

SERVIS: Obvezno elektronsko posredovanje evidenc DDV od 1. julija 2025 naprej

Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) z digitalizacijo davčnih postopkov uvaja pomembne spremembe na področju poročanja DDV, ki bodo začele veljati 1. julija 2025. Ena ključnih novosti je obvezno elektronsko posredovanje dodatnih evidenc k obračunu DDV, kar bo pomembno vplivalo na način dela davčnih zavezancev in bo ob rednem vodenju po besedah FURS prineslo večjo preglednost, manj napak ter pripravo na predizpolnjevanje obračunov DDV.

Od 1. julija 2025 bodo morali davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, poleg rednega obračuna DDV elektronsko predložiti še dve dodatni evidenci: evidenco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV. Te evidence morajo biti posredovane za vsa davčna obdobja od omenjenega datuma naprej, prvi rok za oddajo pa je:

  • do konca avgusta 2025 za zavezance z mesečnim davčnim obdobjem, oziroma
  • do oktobra 2025 za tiste s trimesečnim davčnim obdobjem.
Preberite več