Asociacija zbira izkušnje samozaposlenih z izvajanjem Uredbe o minimalnem plačilu

Na podlagi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK-I), ki je v 82.c členu določil minimalno plačilo za samozaposlene v kulturi in druge delavce, ki delo opravljajo za javne zavode s področja kulture, je bila sprejeta Uredba o minimalnem plačilu za samozaposlene v kulturi. Uredba določa višino urnih postavk ter primerljivost poklicev, njene določbe pa veljajo od 26. avgusta 2025 do 31. decembra 2025, ko bo Ministrstvo za kulturo izdalo novo Odredbo, usklajeno s plačami javnih uslužbencev.

ANKETA ZA SAMOZAPOSLENE

V Društvu Asociacija nas zanima, kako se nova ureditev uresničuje v praksi – ali so samozaposleni z njo seznanjeni, kje prihaja do težav in kako se zakonske novosti odražajo v vsakdanjem delu kulturnih delavk in delavcev. Zato smo pripravili anonimno anketo, s katero želimo zbrati konkretne izkušnje s terena.

Preberite več

Delavnica: Kako do statusa samostojnega delavca / samozaposlenega v kulturi?

Foto: DobraVaga

Asociacija v sodelovanju z DobraVago 19. 11. in 20. 11. ob 16.00–19.00 v galeriji DobraVaga ponovno pripravlja delavnico, namenjeno vsem, ki se prvič vpisujejo v register samozaposlenih v kulturi. Udeleženci bodo spoznali ključne korake pri pridobitvi in upravljanju s statusom, posebej pa se bodo posvetili tudi novostim, ki jih prinašajo aktualne spremembe Zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK).

Delavnica bo praktično naravnana in bo udeležencem ponudila odgovore na najpogostejša vprašanja, s katerimi se soočajo ustvarjalci na začetku svoje poklicne poti.

Preberite več

Razpis za razvoj in izvedbo projektov na področju kulture in zdravja v Sloveniji 2026 (INFO DAN: 7. 11. ob 10:00)

PRIJAVA NA SPLETNI INFO DAN O RAZPISU, 7. 11. ob 10:00

Z velikim veseljem v Asociaciji objavljamo drugega v vrsti štirih nacionalnih razpisov za razvoj in izvedbo projektov na področju kulture in zdravja! Z razpisom bomo ponovno podprli razvoj in izvedbo umetniških ali kulturnih projektov, katerih cilj je izboljšati zdravje in dobro počutje posameznikov ali skupnosti in izkazujejo zavedanje pomena interdisciplinarnega sodelovanja in delovanja na področjih zdravstva, sociale, oskrbe in/ali izobraževanja ter potencial za razvoj trajnejših praks.

BESEDILO RAZPISA IN PRIJAVA (ROK ZA PRIJAVO JE 18. 12. 2025)

Upravičeni prijavitelji so poklicne_i umetnice_ki ali umetniški kolektivi z izkazanimi referencami na svojem umetniškem področju, ki delujejo v Sloveniji in se ne glede na starost želijo na novo ali dodatno vzpostaviti na presečnem področju umetnosti oz. kulture in zdravstva, sociale, oskrbe in/ali izobraževanja. 7. 11. bomo ob 10:00 organizirali tudi informativni dogodek o razpisu, na katerem bomo na kratko predstavili sam razpis, nato pa prostor odprli za vaša morebitna vprašanja.

Preberite več

SERVIS: Samozaposleni in popoldanski s.p.

Samozaposleni v kulturi so zavoljo delovnega angažmaja v različnih dejavnostih pogosto soočeni z odločitvijo, kako izdati račun za dejavnost, ki je nimajo, ali ne morejo imeti registrirano v okviru statusa samozaposlenega v kulturi. Samozaposleni pri tem pogosto ne vedo, da lahko paralelno s statusom zamozaposlenega odprejo tudi popoldanski s.p.

Tokrat smo v okviru servisa Asociacije pripravili prenovljen članek, v katerem pojasnjujemo, ali lahko samozaposleni v kulturi odprejo t. i. popoldanski s. p., katere račune lahko v okviru tega izdajajo in s kakšnimi stroški se pri tem srečujejo. Eden glavnih razlogov za odprtje dodatnega s. p. je opravljanje dejavnosti, ki jih Standardna klasifikacija dejavnosti (SKD), vezana na vaš status samozaposlenega v kulturi, ne dopušča. Ob tem opozarjamo, da je s 1. 1. 2025 v veljavo stopila nova klasifikacija – SKD 2025. Če ste status pridobili še na podlagi stare SKD 2008, si lahko podrobne razlike med obema klasifikacijama ogledate na tej povezavi.

Preberite več

SERVIS: Obvezno elektronsko posredovanje evidenc DDV od 1. julija 2025 naprej

Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) z digitalizacijo davčnih postopkov uvaja pomembne spremembe na področju poročanja DDV, ki bodo začele veljati 1. julija 2025. Ena ključnih novosti je obvezno elektronsko posredovanje dodatnih evidenc k obračunu DDV, kar bo pomembno vplivalo na način dela davčnih zavezancev in bo ob rednem vodenju po besedah FURS prineslo večjo preglednost, manj napak ter pripravo na predizpolnjevanje obračunov DDV.

Od 1. julija 2025 bodo morali davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, poleg rednega obračuna DDV elektronsko predložiti še dve dodatni evidenci: evidenco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV. Te evidence morajo biti posredovane za vsa davčna obdobja od omenjenega datuma naprej, prvi rok za oddajo pa je:

  • do konca avgusta 2025 za zavezance z mesečnim davčnim obdobjem, oziroma
  • do oktobra 2025 za tiste s trimesečnim davčnim obdobjem.
Preberite več

Kako skozi upravni labirint? ZUP za začetnike in praktike s prof. dr. Polonco Kovač

V društvu Asociacija nadaljujemo s serijo izobraževanj, namenjenih krepitvi znanj in kompetenc samozaposlenih v kulturi ter nevladnih organizacij, ki delujejo na kulturnem področju. Tokrat vas vabimo na tematski seminar s priznano strokovnjakinjo s področja upravnega prava in javne uprave, prof. dr. Polonco Kovač, profesorico upravnega prava in javne uprave na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani.

PRIJAVA NA IZOBRAŽEVANJE

Izobraževanje z naslovom »Temeljni upravni postopki za kulturniški sektor« bo potekalo v ponedeljek, 9. junija 2025, od 9.00 do 12.00, v hibridni obliki – v živo v Ljubljani ter s hkratnim prenosom prek spletne učilnice Zoom.

Preberite več