Kulturosferin podcast: Nevladna kultura in EU financiranje

Od začetka tekočega tisočletja je nevladnim organizacijam na področju kulture na voljo nov vir financiranja. Poleg tržnega financiranja ter lokalnih in državnih javnih sredstev se lahko oprejo tudi na financiranje, ki ga na voljo postavlja Evropska Unija. Kljub temu, da je od tega že skoraj 20 let, so številne priložnosti ki jih EU ponuja neizkoriščene, zato se bomo v tokratnem podcastu pogovarjali o možnostih in postopkih za njihovi pridobitev.

Preberite več

SERVIS NVO – Vodenje evidenc o delovnem času

Maja letos je bil v Uradnem listu objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki je stopil v veljavo 20. maja 2023, v uporabo pa je stopil šest mesecev kasneje, in sicer 20. novembra 2023. Nova zakonodaja uvaja številne spremembe na področju vodenja evidenc o delovnem času delavcev, razširja pa tudi skupino delavcev, za katere je evidence potrebno voditi. V društvu Asociacija smo sicer v odziv na vrsto pripomb, težav in skrbi članstva in nevladne kulture ter nejasnosti, ki jih predstavlja zakon, resorno ministrstvo že opozorili na problematične točke zakonodaje, problematiko pa bomo naslovili tudi z Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter vas o vseh redno aktivnostih obveščali.

Spremembe vsebine in obsega vodenja evidenc o delovnem času so v javnosti dvignila precej prahu, predvsem zaradi nejasnosti glede njegove točne implementacije in nezanemarljivo dodatnega administrativnega bremena, ki ga prinaša. V Asociaciji smo na odločevalce že naslovili zahtevo po dodatnih pojasnilih o najbolj perečih vprašanjih, v tem servisnem prispevku pa bomo povzeli ključne spremembe nove zakonodaje, ponudili napotke, kako jih upoštevati ter primer predloge, ki jo lahko uporabite pri razmisleku o načinih, kako boste evidence delovnega časa beležili v vaši organizaciji.

Preberite več

DELAVNICA: Kako do statusa samozaposlenega v kulturi?

Asociacija in DobraVaga združujeta moči in vas vabita 6. decembra ob 16. uri na delavnico o statusu samozaposlenega v kulturi, ki se bo osredotočala na tiste, ki se v register samozaposlenih v kulturi vpisujete prvič. Na delavnici bomo odprli vprašanja pridobitve in upravljanja s statusom.

Status samozaposlenega v kulturi, pridobljen na Ministrstvu RS za kulturo, predstavlja eno temeljnih formalnih oblik dela za ustvarjalce na področju kulture. Pridobivanje statusa je formaliziran postopek, ki zahteva izpolnjevanje obrazcev, pregled ustrezne uredbe in njenih prilog ter dodajanje različnih dokazil, kar posameznikom pred odločitvijo za pridobitev statusa pogosto predstavlja precejšnjo administrativno oviro.

Preberite več

Razpisne priložnosti (oktober 2023)

Za vas smo ponovno zbrali nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

SERVIS: Podaljšanje pravice do plačila prispevkov za socialno varnost

Samozaposleni v kulturi, ki jim je Ministrstvo za kulturo priznalo pravico do plačila prispevkov za socialno varnost iz državnega proračuna, lahko ob izteku petletnega obdobja, za katerega je podeljena, organ zaprosijo za njeno podaljšanje. V prispevku smo za vas zbrali informacije, ki jih potrebujete, da bi proces podaljševanja potekal brez nepotrebnih zapletov.

Tudi samozaposleni v kulturi, ki pravico do plačila socialnih prispevkov podaljšujejo, morajo Ministrstvu za kulturo predložiti vlogo s spremljajočimi prilogami, ki so predpisane ob prvem zaprošanju za njeno dodelitev; zadostiti morajo tudi kriterijem kakovosti in obsega, kot jih določa veljavna uredba. Spomnimo, da je uredbo v odziv na pandemijo novega koronavirusa ministrstvo začasno spremenilo. O spremembah lahko prebirate na tej povezavi. Da pa bi pravico lahko uživali neprekinjeno, je priporočljivo, da vlogo za njeno podaljšanje oddajo pravočasno.

Preberite več

SERVIS: FURS me je pozval naj vrnem MTD iz časov COVID-19. Kaj zdaj?

FURS je preko portala e-Davki konec prejšnjega tedna marsikateremu samozaposlenemu v kulturi vročil Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje, v katerem navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da na podlagi podatkov, s katerimi FURS razpolaga, ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V društvu Asociacija smo preučili nekaj primerov dokumentacije, ki so nam jo posredovali k vračilu mesečnega temeljnega dohodka pozvani samozaposleni v kulturi ter na njihovi osnovi pripravili navodila za postopanje v tovrstnih primerih s primeri vzorčnih besedil, ki jih lahko uporabite pri morebitnem snovanju pojasnil oz. ugovora na poziv, ki ga FURS oddate v obliki lastnega dokumenta (NF-LD) preko portala e-Davki.

Preberite več

Asociacija letos s podporo MK

Foto arhiv @ RAVNIKARGALLERYSPACE

Društvo Asociacija je Ministrstvo za kulturo kot vsebinsko mrežo v polju kulture podprlo v okviru pilotnega javnega razpisa za izbor projektov krepitve podpornega okolja v kulturi v letu 2023. V društvu pilotni razpis krepitve podpornega okolja v kulturi prepoznavamo kot pomemben korak s spoštovanju Zakona o nevladnih organizacijah, ki resornim ministrstvom nalaga obveznost financiranja vsebinskih mrež.

Pozdravljamo hkrati, da Ministrstvo za kulturo podporno okolje z javnim razpisom misli širše, kot ga opredeljuje zakon. V društvu smo skladni, da so delo stanovskih organizacij ter podporni programi, ki krepijo področja kulture, umetnosti in kulturno-umetnostne vzgoje, ob delu NVO mrež bistveni za okrepljeno nevladno kulturo in kulturo nasploh. In vendar se nam pri tem zdi ključno poudariti, da tudi sami pilotni razpis vidimo predvsem kot prvi korak, ki naj pomeni tudi preizkus. Potrebe, ki bi pomenile ustrezno podporo sektorju, so namreč raznovrstne in večje.

Preberite več

SERVIS: Spremenjeni kriteriji pridobitve pravice do plačila prispevkov za socialno varnost po končani epidemiji Covid

Foto: Simao Bessa @Galerija Škuc

Veliko samozaposlenih v kulturi se je med pandemijo Covid-19 soočalo z upadom dela in vendar so v tem času pri Ministrstvu za kulturo podaljševali pravice do plačila prispevkov za socialno varnost iz državnega proračuna; nekateri so za status samozaposlenega v kulturi s pridruženimi pravicami zaprošali prvič. Na podbudo Društva Asociacija je v odziv na posledice pandemije Ministrstvo za kulturo spremenilo Uredbo o samozaposlenih v kulturi.

V tokratnem Servisu za ustvarjalce bomo natančno pojasnili spremembe v uredbi ter razjasnili, kako vplivajo na postopke pridobivanja ali podaljšanja pravice do plačila prispevkov za socialno varnost samozaposlenih v kulturi.

Preberite več

Razpisne priložnosti (avgust 2023)

Za vas vsak mesec zbiramo nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Spodaj si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več