Je vlada držala predvolilne obljube? V sklopu iniciative Glas Ljudstva smo preverili dosedanje delo vlade

Foto: Glas Ljudstva

V Ljubljani je 27. 2. 2024 potekala tiskovna konferenca in predstavitev monitoringa vladnih zavez, ki ga vse od začetka mandata trenutne vlade opravlja iniciativa Glas Ljudstva, katerega članica je tudi Asociacija.

Na predstavitvi smo koordinatorji strokovnih skupin iniciative predstavili ugotovitve s svojih področji in ocenili delo vlade na področjih, kjer so pred volitvami podpisali predvolilne obljube. Rezultati monitoringa so dostopni tukaj v grobem pa smo v iniciativi ocenili, da je vladno delo na obljubljenih področjih v letu 2023 močno stagniralo.

Preberite več

Nacionalni program za kulturo v Javni obravnavi – Asociacija intenzivno vključena v razpravo

Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije je 7. februarja 2024 v javno razpravo poslalo nov temeljni strateški dokument o razvoju kulturnih politik v Sloveniji. Resolucijo o Nacionalnem programu za kulturo spremlja akcijski načrt, ki natančneje definira ključne ukrepe za njegovo izvajanje in pripadajoča finančna sredstva.

Sprva je bila javna razprava predvidena le do 11. marca a po našem pozivu in splošnem odzivu zainteresirane javnosti je bil ta rok podaljšan do 25. marca. Do takrat na ministrstvu sprejemajo komentarje o predloženih dokumentih v Asociaciji pa smo že stopili v kontakt z vsemi relevantnimi deležniki predvsem pa z predstavniki predlagatelja, Ministrstva za kulturo, s katerimi smo že opravili dva pomembna in plodovita sestanka.

Preberite več

Medijska reforma: Asociacija za korenitejše spremembe!

V Društvu Asociacija sicer pozdravljamo namero prenove medijske zakonodaje in s tem tudi novega zakona o medijih, ki je ga je pristojno ministrstvo decembra poslalo v javno obravnavo, a predlagan je zakon prešibak in brez zob. Zakon za spremembe ne predvideva ustrezne podlage v finančnih sredstev, ne naslovi težav nevladnih medijev in ne rešuje problematike samostojnih novinarjev.

Zastarela ureditev medijev in hitre tehnološke spremembe zahtevajo korenit razmislek o medijski ureditvi, zato nas predlog Zakona o medijih na več mestih preseneča, saj v njem ob uvedbi nekaj izboljšav ne uzremo dovolj temeljne in daljnosežne reformne naravnanosti, ki jih naša medijska krajina potrebuje.

Preberite več

Razpisne priložnosti (januar 2024)

Za vas vsak mesec zberemo nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture za samozaposlene v kulturi ter druge delavce in delavke na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

SERVIS: Nov obvezni zdravstveni prispevek!

S 1. januarjem 2024 se je začel uporabljati  Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ-T), ki je bil 19. julija 2023 objavljen v Uradnem listu številka 78/2023. Tako se od začetka letošnjega leta vsem zavezancem obračuna obvezni prispevek za zdravstveno zavarovanje (OPZ), ki je določen v fiksnem mesečnem znesku 35 evrov.

Na spletni strani Finančne uprave RS sporočajo, da je »… prehodni račun in sklic za plačilo OZP enak kot za druge prispevke za obvezno zdravstveno zavarovanje«, in sicer SI56 011008883000073 ter davčna številka izplačevalca/delodajalca/zavezanca-45004. Novi OZP se prvič obračuna in odtegne pri izplačilu plače in nadomestila plače, pokojnine in nadomestilih iz obveznega socialnega zavarovanja (starševsko nadomestilo, nadomestilo za brezposelnost), ki se nanašajo na obdobje januar 2024, ne glede na datum izplačila. Izplačevalec obračun prispevka prikaže v REK obrazcu, ki je za obdobja od vključno januar 2024 dalje ustrezno dopolnjen. Izplačevalec prejemka poroča o odtegljaju na FURS z elektronskim obrazcem REK-O (delodajalec) oziroma REK 1b (izplačevalec pravic iz javnih sredstev).

Preberite več

Spremembe ZUJIK: Se ministrstvo ogiba zagristi v kislo jabolko pogojev dela v NVO kulture?

Ob koncu javne razprave o predlogu Zakona o dopolnitvi Zakona o  uresničevanju javnega interesa za kulturo (v nadaljevanju ZUJIK-H), ki je bil  21. decembra 2023 objavljen na spletnih straneh Ministrstva za kulturo, smo v Društvu Asociacija pripravili vsebinski odziv.

V njem pozdravljamo namero in napore ministrstva, da trajneje uredi socialne in delavske pravice samozaposlenih v kulturi, a opozarjamo, da izolirani in finančno nepodprti ukrepi tega ne bodo storili, še več, povzročijo lahko več škode kot koristi. Poleg tega snovalcem zakona predlagamo nov člen, ki bi administrativno razbremenil sektor kulture.

Preberite več

Razpisne priložnosti (december 2023)

Za vas smo ponovno zbrali nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

Monitoring izpolnjevanja predvolilnih obljub vlade

Iniciativa Glas Ljudstva, v kateri za področje kulture sodelujemo tudi v Asociaciji, je na tiskovni konferenci predstavila ključne ugotovitve monitoringa uresničevanja predvoilnih obljub trenutne vlade . Na tiskovni konferenci smo skupaj s strokovnjaki za druga vsebinska področja monitoringa predstavili naš pogled na delo trenutne vlade na področju kulture in ocenili uspešnost izpolnjevanja njihovih obljub.

Preberite več

Asociacija na odločevalce naslovila pobudo za več sredstev za investicije v prostorsko in tehnično infrastrukturo NVO kulture

Nada Žgank @Alkatraz

V društvu Asociacija smo ob prvi zaključeni izvedbi poziva Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti za zagotavljanje najbolj nujnih prostorskih in tehničnih investicij v polju nevladne kulture, ki je med upravičence naposled uvrstil tudi profesionalne NVO v kulturi, na resorno ministrstvo ter odločevalce obrnili s pobudo za noveliranje tz. Zakona o kulturnem evru, ki je podlaga za izvajanje mehanizma. Z objavo poziva so se naposled uresničila prizadevanja društva, da se zakon izvaja v svoji celoti.

V odzivu smo odločevalce med drugim opozorili, da kot nujno vrednotimo, da se ob vsakokratni objavi mehanizem izvede kot razpis in ne poziv, samo tako je namreč mogoče zagotoviti, da bo med množico potreb v profesionalni, pa tudi ljubiteljski nevladni kulturi mogoče na osnovi strokovne presoje prepoznati in podpreti prav najbolj nujne ter tiste, ki obetajo smiseln in daljnosežen razvojni učinek. Temeljni problem, ki ga je poziv zgolj še podčrtal, pa ostaja mnoštvo potreb in zatečeno stanje na ravni investicij v prostorsko ter tehnično infrastrukturo nevladne kulture v svoji celoti, ki jo za izvedbo mehanizma zagotovljena sredstva ne bodo mogla uspešno nasloviti.

Preberite več