Dobre prakse NVO: Zavod CONA

V Asociaciji še naprej predstavljamo primere dobrih praks znotraj NVO v kulturi, ki povezujejo umetnost z ostalimi družbenimi področji.

V januarskem Kulturosferinem podcastu z Ireno Pivka iz Zavoda CONA raziskujemo povezave med umetnostjo, ekologijo in znanostjo. CONA je v sodelovanju z Botaničnim vrtom Univerze v Ljubljani namreč pred dobrim letom odprla nov galerijski prostor Steklenik.

Prisluhnite celotnemu januarskemu podcastu na tej povezavi.

Steklenik, galerija za zvok bioakustiko in umetnost, je umetniški program v prostoru Rastlinjaka Tivoli. Odprli so ga oktobra 2018. Naslavlja dela, ki preko zvočne raziskave narave in okolja povezujejo umetniške in znanstvene prakse. Namenjena so publiki, ki jo zanima združiti opazovanje botanike v rastlinjaku s poslušanjem aktualnega umetniškega dela.

Pomen sodelovanja NVO in javne institucije

“Gre za umetniški program znotraj enega krila rastlinjaka. Pred tem smo v okviru oddajanja Radia CONA organizirali veliko dogodkov v tem prostoru, zato se nam je zdela galerija v sodelovanju z botaničnim vrtom naraven proces in okvir, ki smo ga že testirali, torej kako tak prosor prenese takšno dejavnost. To torej ni prišlo iz niča, ampak je plod večletnega uspešnega sodelovanja in tudi organskih zlitij,” pojasnjuje Irena Pivka.

Tehnična vzpostavitev zvočne galerije z osemkanalnim sistemom ni bila enostavna, še dodaja: “Gre za vlažno okolje, kjer je na delu pametna arhitektura, saj se okenca in način prezračevanja prilagaja na dnevna dogajanja v okolju, vse se nenehno premika. To smo morali upoštevati pri tehničnih postavitvah. To ni bilo ne poceni, ne enostavno, a smo zmogli. Od takrat dalje na leto vzpostavimo šest galerijskih razstav, umetniških del, ki so na posluh dva meseca.”

Galerijski prostor je odprt ves čas v času uradnih ur botaničnega vrta. Hkrati v njem poteka spremljevalni program zvočnih in teoretsko-filozofskih intervencij. Fokus galerije je raziskovanje percepcije zvoka prek umetniških del, ki zajemajo bioakustiko in zvočno ekologijo.

Odpiranje umetnosti novi publiki

Rastlinjak Tivoli ima dolgotrajno zgodovino in mesto v Ljubljani. Z odpiranjem nove vsebine se z umetnostjo srečujejo novi ljudje.

“Prav ta del je bil za vse nas zelo dragocen, saj smo dobili možnost dostopa do nove publike. Morda prvenstveno v prostor prihajajo zaradi rastlin, a prav to je smisel združevanja, da lahko umetnost ponudiš na drugem prostoru. Prostor rastlin je podoben galerijskemu prostoru – saj gre za umetno okolje, kamor se naseli umetnost ali rastline za občudovanje ali preučevanje. Rastlinjaki so seveda kolonialni produkt prenosa osebkov, podobno je tudi z umetnostjo, spremljamo jo v prostorih, ki potrebuje določene pogoje. To prepletanje se nam zdi iz samega formata razstavljanja in produkcije izjemno pomembno. Zato morda ta publika tudi lažje pristopi k umetniškim delom, ki so se pojavila v Stekleniku. Ne le zaradi umetnosti, ampak tudi poslušanja. Dela moraš poslušati dlje časa, zato je potrebna določena senzibilizacija publike, a opažamo, da se obiskovalci zdaj v rastlinjaku zadržujejo bistveno dlje kot so se prej,” še pojasnjuje Irena Pivka.

Več o načrtih CONE v naslednjih mesecih ter povezovanju ekologije, znanosti in umetnosti lahko slišite v daljšem pogovoru na tej povezavi.

Ste tudi vi NVO v kulturi z odličnim in inovativnim projektom, ki ga želite kot primer dobre prakse predstaviti bralkam in bralcem Kulturosfere? Prijavite se na naš poziv!

Deli