Delavnica: Ogledalo vladi/odločevalcem

Društvo Asociacija kot vsebinska mreža nevladnih organizacij na področju kulture s ciljem krepitve NVO za zagovorništvo kulture vabi na delavnico o osnovah zagovorništva NVO v kulturi, ki bo potekala v torek 10. septembra 2019 ob 12.30 na Dalmatinovi 4 v Ljubljani.

Na delavnici Ogledalo vladi bodo navzočim predstavnikom_cam NVO predstavljene osnove zagovorništva na področju kulture kot izobraževanja, informiranja in ustvarjanja zavesti med zakonodajalci ter oblikovalci javnih kulturnih politik in kulturno javnostjo o vprašanjih, s katerimi se soočajo delujoči na področju umetnosti ter kulture, in ki jih naj te politike naslavljajo.

Preberite več

Prostori – težave in rešitve

Pred dvajsetimi leti je v okviru festivala Mladi levi potekala okrogla miza z naslovom Prostorska problematika scenskih umetnosti v mestu Ljubljana. Akterji področja so se letos ponovno srečali, da bi pretresli in opozorili na nenaslavljanje potreb in negativne poledice, ki izhajajo iz tega naslova tako za producente kot tudi za ustvarjalce.

Pia Brezavšček (Društvo za sodobni ples Slovenije), Nevenka Koprivšek (Zavod Bunker), Blaž Peršin (Muzej in galerije mesta Ljubljane), Inga Remeta (Društvo Asociacija) in Rok Vevar (Nomade Dance Academy) z moderatorko Tjašo Pureber, so na okrogli mizi 27. avgusta v Stari mestni elektrarni, iz različnih zornih kotov naslovili pomen prostora v kontekstu delovanja nevladnih organizacij in samozaposlenih v kulturi.

Preberite več

Vabilo: Prostorska problematika scenskih umetnosti

Foto: Nada Žgank@Bunker
Foto: Nada Žgank@Bunker

Prostorsko vprašanje je zagotovo ena pomembnejših tematik, ko govorimo o pogojih dela za nevladne organizacije pa tudi za samozaposlene v kulturi. Umetniško ustvarjanje je zelo heterogeno in če pri nekaterih poklicih in področjih prostor ne predstavlja posebnega pogoja, je spet pri drugih ravno prostor tisti temelj, ki ustvarjalnost sploh omogoča.

Eno takih področji so tudi scenske umetnosti, zato v torek, 27. avgusta 2019, pripravljamo okroglo mizo z naslovom Prostorska problematika scenskih umetnosti v mestu Ljubljana – ponovno. Dogodek v sklopu festivala Mladi levi organizira zavod Bunker v partnerstvu z Asociacijo in Društvom za sodobni ples.

Preberite več

Dobre prakse NVO v kulturi: Skuštrane in Bradati

Med primeri dobre prakse želimo predstavljati tudi manjše projekte nevladnih organizacij v kulturi, ki morda niso redno ali v večjem obsegu financirani s strani države ali mesta, a vseeno združujejo posameznike in nevladnike. Zato smo se tokrat pogovarjali s producentko Festivala Skuštrane in Bradati Tanjo Cvitko. V sklopu festivala si prizadevajo za večjo enakost spolov v glasbi, delujejo pa v Mariboru.

V nadaljevanju objavljamo povzetke podcasta, ki mu lahko v celoti prisluhnete na povezavi ob začetku prispevka.

Preberite več

Dobre prakse NVO v kulturi: Nova pošta

Nova pošta je primer dolgotrajnega sodelovanja med javno (Slovensko mladinsko gledališče) in nevladno institucijo (Zavod Maska), ki s tovrstnim delom orje ledino na polju kulture. Čeprav jo je po prvem letu delovanja močno zamajala izguba sredstev ministrstva za kulturo, Nova pošta vseeno išče načine nadaljnjega delovanja. O izkušnjah prvega leta projekta smo se pogovarjali s člani Nove pošte – igralko Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) Katarino Stegnar, dramaturginjo SMG Urško Brodar in direktorjem Zavoda Maska Janezom Janšo.

V nadaljevanju objavljamo povzetke podcasta, ki mu lahko v celoti prisluhnete na povezavi na začetku prispevka.

Preberite več

Podpora društvu Hiša!

Foto: Aksioma
Foto: Aksioma

Društvo Asociacija se pridružuje podpornikom društva Hiša! in prostorov programa Rajzefiber na Gosposki 11 v Mariboru in Mestno občino Maribor, poziva k preklicu »Javnega zbiranja ponudb za oddajo poslovnih prostorov v najem« objavljenega 18. aprila.

Društvo Hiša! in program Rajzefiber sta v letih delovanja postala sestavni del mestne ponudbe na področju kulture, ki s svojo vizijo, delovanjem, sodelavci in partnerji Maribor predstavlja kot odprto, vključujoče, trajnostno, sodelovalno in prijazno mesto, ki ni namenjeno zgolj ustvarjanju profita.

Preberite več

Iz prve vrste: Založba Litera

V tokratni Kulturosferi smo se odpravili v Maribor, kjer Založba Litera že skoraj dve desetletji izdaja tuje in izvirno domače leposlovje.

Za rubriko Iz prve vrste, v kateri predstavljamo delovanje članic in članov Asociacije, smo se pogovarjali z direktorjem in glavnim urednikom Založbe Litera Orlandom Uršičem.

Preberite več

Dobre prakse NVO v kulturi: Transferzala

Foto@Abonma Transferzala
Foto@Abonma Transferzala

Neodvisna gledališča imajo v primerjavi z institucionalnimi vrsto težav: od pomanjkanja sredstev za upravljanje prostorov, bistveno manjše proračune za produkcije kot javni zavodi, ter vsesplošno prekarnost programa in publike. Zato v Ljubljani že nekaj let poteka vse tesnejše povezovanje neodvisnih teatrov, ki sodelujejo tako vsebinsko kot tehnično.

Med primeri dobrih praks nevladnih organizacij v kulturi tako tokrat predstavljamo Abonma Transferzala, ki povezuje pet neodvisnih gledaliških odrov v prestolnici.

Preberite več

Posvet: Izzivi nomadizma in ustvarjanja

Nomad Dance Academy Slovenija, Kino Šiška in društvo Asociacija kot vsebinski partner so 8. marca 2019 organizirali posvet, na katerem so si gostje in udeleženci poskusili odgovoriti na vprašanje, kako ustvariti in povezati rezidence na področju sodobnega plesa v Sloveniji in JV Evropi?

V času, ko mobilnost umetnic in umetnikov postaja evropski imperativ, je jugovzhodna Evropa iz tovrstnih shem čedalje bolj izključena. Lokalne sodobno-plesne scene umirajo na obroke, mobilnost (predvsem na Zahod) od ene rezidence do druge postaja preživetvena strategija, programska izmenjava na teritoriju JV Evrope pa je vse bolj stihijska in prepuščena golemu naključju občasnega financiranja.

Preberite več

Dobre prakse NVO v kulturi: GT22

Foto@GT22

Foto: Davorin Ciglar Milosavljevič@GT22

Nevladne organizacije v kulturi zaradi prekarne narave dela vse več upov polagajo v združevanje resursov, predvsem pri upravljanju prostorov. Iz teh procesov v številnih krajih nastajajo samonikli kulturni centri, kjer nevladni ustvarjalci in ustvarjalke prečijo vsiljene ostre meje posameznih polj umetnosti in skozi svoje delo izumljajo nove strategije skupnostnega upravljanja.

Tovrstni primer je v zadnjih letih tudi mariborski GT22, kulturni center, ki je zrasel v središču mesta in ki ga s svojo vsebino napolnjujejo uprizoritveni, intermedijski, filmski, vizualni in številni drugi ustvarjalci.
Preberite več