Državni sekretar obljubil rešitev Stare elektrarne

V sklopu obiska vlade v osrednjeslovenski regiji je vlada na agendo umestila tudi pereča vprašanja nevladnega sektorja v kulturi.

Na vabilo Asociacije, mreže nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev v kulturi, je državni sekretar na ministrstvu za kulturo Anton Peršak danes najprej obiskal prostore Stare mestne elektrarne, nato pa še prostore Zavoda Kersnikova.

Ob obisku Stare mestne elektrarne – Elektro Ljubljana je umetniška direktorica Zavoda Bunker Nevenka Koprivšek državnemu sekretarju ter predstavnikom ministrstva za kulturo predstavila Staro elektrarno kot primer dobre prakse upravljanja javne infrastrukture s strani nevladnih organizacij v kulturi. Elektrarna je izraz dolgoletnega prizadevanja predvsem uprizoritvenih ustvarjalcev, Asociacije, Zavoda Bunker in različnih strokovnjakov, da skozi strokovne utemeljitve najdejo primeren prostor, ki bi lahko postal središče sodobnih uprizoritvenih umetnosti, kar je elektrarna v več kot desetletju delovanja tudi postala. V njej letno več kot 40 različnih nevladnih organizacij v kulturi ustvari več kot 150 dogodkov. Vpeta je tako v lokalne kot mednarodne tokove.

Roman Jesenko iz Elektrarne Ljubljana je zagotovil, da kot lastniki prostorov želijo, da le-te še naprej napolnjujejo kulturne vsebine, predsednica društva Asociacija Jadranka Plut pa je opozorila, da ima elektrarna izjemno pomembno vlogo za življenje nevladniške scene in jo je kot takšno potrebno ohraniti. Najemnikom se letos namreč izteče pogodba, finančna podpora s strani ministrstva za kulturo za vzdrževanje stavbe pa je na trhlih temeljih.

Državni sekretar in kandidat za ministra za kulturo Anton Peršak je zagotovil, da ministrstvo prepoznava kvaliteto Stare mestne elektrarne kot središča dejavnosti nevladnih ustvarjalcev v kulturi in da si bodo na ministrstvu zato prizadevali storiti vse, da se jo ohrani in najde tako kratkoročno rešitev za nadaljevanje njenih dejavnosti, kot dolgoročno sistemsko ureditev njenega delovanja, kar v nevladnem sektorju pozdravljamo.

V Zavodu Kersnikova pa je umetniški vodja Galerije Kapelica Jurij Krpan državnemu sekretarju in predstavnikom ministrstva predstavil različne razsežnosti intermedijske umetnosti in njene vpetosti v sodobno družbo ter številnih točk, kjer ima družba od nje koristi v smislu razvojnih prebojev. Zavod Kersnikova je primer sodobne, transdisciplinarne platforme, povezane z najpomembnejšimi evropskimi kulturnimi inštitucijami, ki ustvarjajo prostor avantgardnim umetniškim izrazom, nudijo priložnost transdisciplinarnosti in investirajo v izobraževanje otrok in mladine. Kandidatu za ministra so predstavili dosedanji razvoj intermedijske umetnosti, ki jo je država izdatno podpirala, tako da se je lahko razvijala in napredovala, hkrati pa so ga pozvali k aktivnejšemu spodbujanju kvalitetnih presežkov, ki bi omogočali še večji preboj.

Deli