
V prostorih Mestne hiše v Ljubljani je 26. maja 2025 v organizaciji Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije potekalo srečanje predstavnikov 25 občin Ljubljanske urbane regije (LUR), na katerem so govorci in vabljeni razpravljali o možnostih krepitve sodelovanja na področju kulture do konca leta 2027.
Projekt Kulturni vzgib, ki je del kulturne strategije LUR, in priložnosti ter izzive izvajanja je v imenu Asociacije predstavila strokovna vodja Polona Torkar, ki je izpostavila strateški pomen projekta za celotno regijo.
Poudarila je, da projekt v svoji zasnovi napoveduje prvi poskus sistematične in koordinirane ponudbe programskih vsebin nevladnih organizacij v kulturi po celotni regiji ter želi aktivno naslavljati neenakomerno dostopnost do kakovostnih kulturnih vsebin, ki jo občutijo prebivalci občin. Pri tem so v Asociaciji projekt prepoznali kot ključen za trajnostno krepitev nevladnega sektorja, saj je njegov namen zagotavljati večjo raznolikost kulturne ponudbe, krepitev sodelovanja med producenti in večjo dostopnost sodobne umetnosti širšemu občinstvu.
Strokovna vodja je poudarila, da je projekt Kulturni vzgib zasnovan na trajnostnih načelih: uporablja obstoječe vire in znanja kulturnih akterjev, povezuje lokalne skupnosti in kulturne domove z NVO, ter spodbuja mobilnost in vključevanje mladih odraslih v kulturno dogajanje. In vendar ambicioznih načrtov vzpostavitve mreže kulturnih dogodkov v občinah LUR, koordinacijo Asociacije, sodelovanje NVO v kulturo ter vključitev večjega števila občin ne bo mogoče brez vztrajnega in prizadevnega strokovnega dela, za katerega še ni zagotovljenih ustreznih sredstev.Strokovna vodja je zaključila, da Kulturni vzgib ni zgolj projekt, temveč je mehanizem za dolgoročno spremembo kulturne krajine regije in je odgovor na potrebo ljudi po kakovostni, sodobni, vključujoči kulturi in zato je prav, da ga kot strateško pomembnega prepoznajo vse občine in ga podprejo. Interes za krepitev kulturne ponudbe lahko občine že zdaj izrazijo tako, da se obrnejo na Asociacijo.