Obveznosti, možnosti in priložnosti za ustvarjalce

V okviru razpisa Centra za kreativnost je Asociacija prijavila projekt „Obveznosti, možnosti in priložnosti za ustvarjalce“, ki smo ga zasnovali kot serijo devetih delavnic ter najpogostejših vprašanj in odgovorov glede aktualnih ukrepov vlade za omilitev posledic epidemije COVID-19.

Namen projekta je ustvarjalke in ustvarjalce opolnomočiti z znanjem na administrativnem nivoju, poleg tega pa smo zasnovali tudi nekatere vsebine s posebnim poudarkom na potencialu razširitve spektra priložnosti ozirom krepitve znanj za prodor na trgu. Upoštevajoč aktualne razmere zavoljo epidemije smo projekt prilagodili na način priprave odgovorov na najpogostejša vprašanja, ki jih bomo do konca maja dopolnjevali še z redno tedensko video posvetovalnico. Odgovori na pogosta vprašanja bodo objavljeni na spletni strani Asociacije in jih bomo sproti dopolnjevali. Odgovore bomo iskali s pomočjo pravnega strokovnjaka in seveda z uradnimi pojasnili institucij.

Preberite več

Razpisne priložnosti (februar 2024)

Za vas vsak mesec zberemo nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture za samozaposlene v kulturi ter druge delavce in delavke na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

SERVIS: Pozor! Bliža se rok za oddajo letnih poročil

Vsaka pravna oseba, ki posluje v Sloveniji, mora enkrat letno pripraviti in predložiti letno poročilo za posamezno poslovno leto. Letno poročilo je sestavljeno iz bilance stanja, izkaza prihodkov in odhodkov, pojasnil k izkazom in poslovnega (tj. vsebinskega) poročila. Pravila o pripravi in predložitvi letnih poročil za zavode, ustanove in druge pravne osebe (gospodarske družbe, zadruge idr.) ureja Zakon o računovodstvu. Fizične osebe z dejavnostjo morajo vsako leto pripraviti in oddati letni davčni obračun. 

Letno poročilo morate zavodi, ustanove ter druge pravne osebe, za katere velja Zakon o računovodstvu, predložiti AJPES-u (Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve) do 29. februarja 2024 za preteklo (2023) poslovno leto. Društva morate letna poročila oddati AJPES-u do 2. aprila 2024 za preteklo (2023) poslovno leto.

Preberite več

Vabimo na delavnico: Računovodstvo in davki za ustvarjalke in ustvarjalce s področja kulture

Društvo Asociacija in DobraVaga spet združujeta moči in vabita k udeležbi na delavnici Računovodstvo in davki za ustvarjalke s področja kulture, ki bo potekala 7. marca 2024 v DobriVagi (Adamič-Lundrovo nabrežje 5) ob 16:00 uri.

Svoje kreativno udejstvovanje morate ustvarjalke in ustvarjalci s poslovnega vidika namreč urediti tudi pravno-formalno. Ob tem je potrebno opraviti precej administrativnih postopkov, ki jim sledijo različne računovodske obveznosti. Zato je izrednega pomena, da tudi to znanje osvojite čim prej.

Preberite več

Razpisne priložnosti (januar 2024)

Za vas vsak mesec zberemo nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture za samozaposlene v kulturi ter druge delavce in delavke na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

Razpisne priložnosti (december 2023)

Za vas smo ponovno zbrali nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

SERVIS NVO – Vodenje evidenc o delovnem času

Maja letos je bil v Uradnem listu objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki je stopil v veljavo 20. maja 2023, v uporabo pa je stopil šest mesecev kasneje, in sicer 20. novembra 2023. Nova zakonodaja uvaja številne spremembe na področju vodenja evidenc o delovnem času delavcev, razširja pa tudi skupino delavcev, za katere je evidence potrebno voditi. V društvu Asociacija smo sicer v odziv na vrsto pripomb, težav in skrbi članstva in nevladne kulture ter nejasnosti, ki jih predstavlja zakon, resorno ministrstvo že opozorili na problematične točke zakonodaje, problematiko pa bomo naslovili tudi z Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter vas o vseh redno aktivnostih obveščali.

Spremembe vsebine in obsega vodenja evidenc o delovnem času so v javnosti dvignila precej prahu, predvsem zaradi nejasnosti glede njegove točne implementacije in nezanemarljivo dodatnega administrativnega bremena, ki ga prinaša. V Asociaciji smo na odločevalce že naslovili zahtevo po dodatnih pojasnilih o najbolj perečih vprašanjih, v tem servisnem prispevku pa bomo povzeli ključne spremembe nove zakonodaje, ponudili napotke, kako jih upoštevati ter primer predloge, ki jo lahko uporabite pri razmisleku o načinih, kako boste evidence delovnega časa beležili v vaši organizaciji.

Preberite več

DELAVNICA: Kako do statusa samozaposlenega v kulturi?

Asociacija in DobraVaga združujeta moči in vas vabita 6. decembra ob 16. uri na delavnico o statusu samozaposlenega v kulturi, ki se bo osredotočala na tiste, ki se v register samozaposlenih v kulturi vpisujete prvič. Na delavnici bomo odprli vprašanja pridobitve in upravljanja s statusom.

Status samozaposlenega v kulturi, pridobljen na Ministrstvu RS za kulturo, predstavlja eno temeljnih formalnih oblik dela za ustvarjalce na področju kulture. Pridobivanje statusa je formaliziran postopek, ki zahteva izpolnjevanje obrazcev, pregled ustrezne uredbe in njenih prilog ter dodajanje različnih dokazil, kar posameznikom pred odločitvijo za pridobitev statusa pogosto predstavlja precejšnjo administrativno oviro.

Preberite več

Razpisne priložnosti (oktober 2023)

Za vas smo ponovno zbrali nekaj razpisnih priložnosti s področja kulture, samozaposlenih v kulturi ter drugih delavcev in delavk na tem področju.

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate vrsto domačih in tujih priložnosti za razvoj na posamičnih področjih kulture.

Preberite več

SERVIS: FURS me je pozval naj vrnem MTD iz časov COVID-19. Kaj zdaj?

FURS je preko portala e-Davki konec prejšnjega tedna marsikateremu samozaposlenemu v kulturi vročil Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje, v katerem navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da na podlagi podatkov, s katerimi FURS razpolaga, ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V društvu Asociacija smo preučili nekaj primerov dokumentacije, ki so nam jo posredovali k vračilu mesečnega temeljnega dohodka pozvani samozaposleni v kulturi ter na njihovi osnovi pripravili navodila za postopanje v tovrstnih primerih s primeri vzorčnih besedil, ki jih lahko uporabite pri morebitnem snovanju pojasnil oz. ugovora na poziv, ki ga FURS oddate v obliki lastnega dokumenta (NF-LD) preko portala e-Davki.

Preberite več

SERVIS: Spremenjeni kriteriji pridobitve pravice do plačila prispevkov za socialno varnost po končani epidemiji Covid

Foto: Simao Bessa @Galerija Škuc

Veliko samozaposlenih v kulturi se je med pandemijo Covid-19 soočalo z upadom dela in vendar so v tem času pri Ministrstvu za kulturo podaljševali pravice do plačila prispevkov za socialno varnost iz državnega proračuna; nekateri so za status samozaposlenega v kulturi s pridruženimi pravicami zaprošali prvič. Na podbudo Društva Asociacija je v odziv na posledice pandemije Ministrstvo za kulturo spremenilo Uredbo o samozaposlenih v kulturi.

V tokratnem Servisu za ustvarjalce bomo natančno pojasnili spremembe v uredbi ter razjasnili, kako vplivajo na postopke pridobivanja ali podaljšanja pravice do plačila prispevkov za socialno varnost samozaposlenih v kulturi.

Preberite več