DELAVNICA: Novosti vodenja evidenc delovnega časa

Ilustracija @AsjaTrost

Asociacija in CNVOS – Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij, vas 16. novembra, ob 11. uri vabita na delavnico, ki se bo osredotočala na prihajajoče spremembe na področju vodenja evidenc delovnega časa.

Z 20. novembrom 2023 namreč stopi v veljavo novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki jasneje določa, da je potrebno voditi za osebe, ki v organizaciji opravljajo delo na katerikoli pravni podlagi (torej tako za delavce kot tudi za npr. prostovoljce in študente, osebe, ki delajo na podlagi avtorske in podjemne pogodbe, a pod pogojem, da je izpolnjen kateri od elementov delovnega razmerja), različne evidence, in sicer:

Preberite več

Dialog z MK in MOL se nadaljuje

Po poletnem premoru so z delom vnovič pričeli člani in članice dialoških skupin na Ministrstvu za kulturo, natančneje dialoška skupina za trajni dialog z nevladnimi organizacijam, katere člani so tudi Inga Remeta, predsednica Asociacije, ter Borut Pelko in Uroš Veber, člana upravnega odbora društva.

V začetku septembra je prav tako potekala seja delovne skupine Mestne občine Ljubljana za trajni dialog z nevladnimi organizacijami na področju kulture in samozaposlenimi v kulturi.

Preberite več

Novembra v Kopru o pozitivnih vplivih kulture na zdravje

Strokovna vodja in podpredsednica društva Polona Torkar bo v četrtek, 16. novembra 2023, gostja na konferenci Usklajevanje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem, katere namen je v javnosti odpreti dialog o različnih nosilcih odgovornosti za kvalitetno usklajevanje različnih sfer vašega življenja. 

Na konferenci boste imeli priložnost spoznati primere dobrih praks in iniciativ, ki omogočajo boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Te bodo predstavili raznovrstni mentorji in strokovni delavci in delavke, delujoči tako v javnem kot zasebnem sektorju, ki stremijo k ustvarjanju boljših struktur podpore za zaposlene in njihove družine, organizacijam v skrbi za svoje zaposlene ter splošne krepitve kompetence kreativnosti pri zaposlenih. 

Preberite več

Kulturosferin podcast: Razvoj kulturnega sektorja v MOM

V Kulturosferinem podcastu, v katerih lahko prisluhnete prispevkom, aktualnim za neodvisno kulturo v lokalnih, nacionalnih ter mednarodnih okoljih, tokrat o procesu sprejemanja Strategije razvoja kulture v Mestni občini Maribor, o kateri je Jernej Meden spregovoril z Markom Brumnom, članom skupine za pripravo strategije razvoja kulture v MOM za leta 2015 – 2020, Urško Breznik, direktorico Pekarne Magdalenske mreže ter Urošom Kaurinom, programskim vodjem KUD Moment.

Preberite več

Vabljeni na serijo spletnih dogodkov Artist In Focus

Evropsko združenje neodvisnih uprizoritvenih umetnosti (EAIPA), katerega članica je tudi Asociacija, predsednica društva Inga Remeta pa v njem deluje kot podpredsednica, vabi na novo serijo spletnih dogodkov Artist In Focus.

V tokratnem sklopu spletnih predavanj, ki bodo potekala od novembra do maja, se bodo še posebej osredotočili na področje dela različnih delavk in delavcev na področju kulture. Serija je namenjena vsem, ki delujejo v polju neodvisnih uprizoritvenih umetnosti po vsej Evropi, lokalnim in nacionalnim odločevalcem, članicam mreže, medijem in zainteresirani javnosti.

Preberite več

Kultura in gospodarstvo: Asociacija in Dobre zgodbe v Romuniji

Foto: CCC

V društvu Asociacija smo se odzvali vabilu Kulturnega centra Cluj ter se s partnerjem v projektu Culture4Health, podjetjem Dobre zgodbe d.o.o., udeležili Foruma kulture in dobrega počutja 2023. V okviru bogatega programa foruma sta strokovna vodja društva Polona Torkar in direktor podjetja Dobre zgodbe Jernej Verbič predstavnikom več kot 60 romunskih podjetij predstavila Certifikat Kulturno podjetje ter učinke, ki ga ima certifikat na poslovno okolje in poslovanje podjetij.

Povezani predstavitvi slovenskih udeležencev foruma, ki je bila v okviru programa hkrati edina predstavljena dobra praksa iz tujine ter je vsebovala dognanja, do katerih sta partnerja prišla v okviru sodelovanja pri pilotni študiji učinkov vpeljave umetniških aktivnosti v poslovno okolje, sta udeležence navdušili. Polona Torkar se je v svojem delu predstavitve osredotočila predvsem na ozadje in zasnovo sistema certificiranja, Jernej Verbič pa na ugotovitve, kako so aktivnosti konkretno vplivale na podjetje in tim, ki ga vodi.

Preberite več

Prihajajo nove obveznosti pri vodenju evidenc na področju dela in socialne varnosti. Povejte nam, kaj vas zanima?

Z 20. novembrom 2023 stopi v veljavo novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A), ki jasneje določa, da je potrebno voditi za osebe, ki v organizaciji opravljajo delo na katerikoli pravni podlagi (torej tako za delavce kot tudi za npr. prostovoljce in študente, osebe, ki delajo na podlagi avtorske in podjemne pogodbe, a pod pogojem, da je izpolnjen kateri od elementov delovnega razmerja), različne evidence, in sicer:

  • evidenca o zaposlenih delavcih,
  • evidenca o stroških dela,
  • evidenca o izrabi delovnega časa,
  • evidenca o oblikah razreševanja kolektivnih delovnih sporov pri delodajalcu in
  • evidence s področja varnosti in zdravja pri delu.
Preberite več

EU kulturni akterji proti znižanju proračuna za Ustvarjalno Evropo

Culture Action Europe, evropska mreža akterjev s področja kulture, katere članica je tudi Asociacija, je v imenu skupine več kot 70 mrež in organizacij iz različnih kulturnih in ustvarjalnih sektorjev ter panog na države članice EU in Svet EU septembra naslovila pismo, v katerem izraža zaskrbljenost zaradi predlaganega zmanjšanja proračuna Ustvarjalne Evrope za leto 2024 za kar 40 milijonov EUR.

Mreža je s pismom države članice EU pozvala, naj ponovno premislijo o predlogu zmanjšanja sredstev za program Ustvarjalna Evropa, saj takšno zmanjšanje za sektor pomeni nepopravljivo škodo.

Preberite več

SERVIS: FURS me je pozval naj vrnem MTD iz časov COVID-19. Kaj zdaj?

FURS je preko portala e-Davki konec prejšnjega tedna marsikateremu samozaposlenemu v kulturi vročil Poziv eDavki – vračilo sredstev, prejetih na podlagi interventne zakonodaje, v katerem navaja, da izvaja postopke nadzora nad izpolnjevanjem pogoja upada prihodkov v zvezi z izplačili interventnih pomoči v letih 2020 in 2021 ter naslovnike obvešča, da na podlagi podatkov, s katerimi FURS razpolaga, ugotavlja, da ne izpolnjujejo pogoja upada prihodkov za prejem določenih interventnih pomoči.

V društvu Asociacija smo preučili nekaj primerov dokumentacije, ki so nam jo posredovali k vračilu mesečnega temeljnega dohodka pozvani samozaposleni v kulturi ter na njihovi osnovi pripravili navodila za postopanje v tovrstnih primerih s primeri vzorčnih besedil, ki jih lahko uporabite pri morebitnem snovanju pojasnil oz. ugovora na poziv, ki ga FURS oddate v obliki lastnega dokumenta (NF-LD) preko portala e-Davki.

Preberite več

Razpis za delovno mesto v Asociaciji

Asociacija vabi k sodelovanju novega sodelavca_ko za določen čas od 1. 11. 2023 do 31. 4. 2024 z dvomesečno preizkusno dobo.

Delovne naloge:
– delo na evropskih, nacionalnih in lokalnih projektih ter sodelovanje pri vseh aktivnostih društva,
– redno sodelovanje z upravnim odborom in drugimi organi društva pri sprejemanju odločitev, stiki z različnimi deležniki iz polja ustvarjalnosti, kulture ter civilne družbe,
– strokovno in organizacijsko sodelovanje pri raznovrstnih zagovorniških vsebinah in aktivnostih na evropski, nacionalni in lokalni ravni,
– delo, vezano na razvoj in upravljanje Certifikata Kulturno podjetje;
– odnosi z javnostmi (posodabljanje spletnih strani organizacije, sodelovanje pri glasilu Kulturosfera, komunikacija z novinarji ipd.)
– sodelovanje pri upravljanju s članstvom,
– izvajanje servisa za administrativna vprašanja samozaposlenih v kulturi in kreativnih industrijah, in sicer s področij, kot so socialne pravice, zdravstveni sistem, davčni obračuni, vodenje računov, pridobivanje ustreznega statusa samozaposlenih v kulturi, osnove razpisnih postopkov itn.

Preberite več